donderdag 14 juli 2016

WHAT TO DO??


Bij een vriendin. Die niet in de makkelijkste periode van haar leven zit. Heeft invloed op haar en ook op haar kinderen.
'Die ene' van 4 ontploft een paar keer per dag volledig!
Gilt, krijst, stampvoet, gooit met speelgoed, dwingt, dreigt, schreeuwt nog harder en houdt het makkelijk een uur achterelkaar vol.
Wanneer het gebeurt als ik er ben bemoei ik me natuurlijk nergens mee. Maar het kost me wel moeite!
Als ik de wanhoop bij haar zie zou ik zo graag iets voor haar doen.
Als ik de wanhoop bij het kind zie zou ik zo graag grenzen bieden die veiligheid geven.
Maar het enige wat ik kan doen is haar af en toe eens laten praten.
En haar af en toe zeggen dat ze het goed doet!!
Ik hoop zo dat wat rust en wat balans niet zo lang meer op zich laten wachten.....

3 opmerkingen:

  1. Rust en balans zijn zo goed. Wat voel je je onmachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zou ze het juist niet fijn vinden wat 'advies' van jou te krijgen? Ik denk dat je een schat aan wijsheid in je hebt als het op kleutertjes gaat, daar mag je best van uitdelen!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor je lieve opmerking Lieneke!!

    BeantwoordenVerwijderen